Οδός 55 / Κεφάλαιο 24 / Ψυγείο Ψυγείο (ειρκτή)

(Από το newsletter της εταιρείας)

Οδός 55 “Από την άκρη της νύχτας / Ο αόρατος άνθρωπος” 7” single (eirmi 06)

Odos 55 7inch cover

Λαμβάνοντας τη σκυτάλη από τις νευρώδεις μουσικές συνθέσεις του ομότιτλου άλμπουμ (2012), το σχήμα των Οδός 55 επαναναδύει ανάλογες εντάσεις προωθώντας συνάμα μετάβαση από μυστήριο σε ανακλαστική έξαρση και τανάπαλιν. Δύο νέα κομμάτια, δύο νέα σημεία στο επίπεδο της ηλεκτροσυνθετικής περιπλάνησης που εξιστορούν την ελαχιστοποίηση εκ νέου. Αρχικά, το “Από την άκρη της νύχτας”, μία ηλεκτρονική σύνθεση που αργόσυρτα περιφέρει μήνυμα σποράς συλλογισμού τεντώνοντας ήχους, παρατείνοντας ατμόσφαιρες. Εν συνεχεία, το “Ο αόρατος άνθρωπος” ένα άμεσο δυναμικό δείγμα μινιμαλιστικού πανκ αναλόγως εμπλαισιωμένου σε κατάλληλες θορυβιστικές μανούβρες. Κυκλοφορεί στην περιορισμένη έκδοση 700 αριθμημένων αντιτύπων βινυλίου μαύρου χρώματος.

Κεφάλαιο 24 “Μέρες Αργίας” Lp (eirme 01)

ÊåöÜëáéï 24 cover

Σχήμα διαμορφωμένο το 1982 στα Ιωάννινα. Οι Κεφάλαιο 24 (γνωστοί και ως Chapter 24) πρωτοαπεικονίζουν την παρεκκλίνουσα προσέγγιση τους το 1985 στα πλαίσια της συλλογής “0651” . Στη συλλογή αυτή, εκδοσμένη από την βραχύβιας διάρκειας Γιαννιώτικη μουσική εταιρεία παραγωγής κασετών Βάρκα Tapes, το Κεφάλαιο 24 συμμετείχε με τα κομμάτια “Στη σήραγγα”, “Μία μάζα” και “Η μυστηριώδης εξαφάνιση του Ερμή”, τρεις μυστηριώδεις και μυσταγωγικά παραληρηματικές συνθέσεις. Ειδικότερα, μινιμαλιστικές ηλεκτρονικές (ανάμεσα σε άλλα) αποδόσεις που διαφοροποιούσαν το σχήμα στα πλαίσια της τοτινής Ελληνικής υπόγειας μουσικής σκηνής συμβάλλοντας ταυτόχρονα στη σταδιακή διαμόρφωση ενός ξέχωρου ήχου στη Βορειοδυτική πλευρά της χώρας (Ιωάννινα, Ήπειρος).
Λίγους μήνες αργότερα εκδίδεται από την ίδια εταιρεία η ομώνυμη κασέτα “Κεφάλαιο 24” αποτελούμενη από τις συνθέσεις “Μέρες αργίας”, “Η άποψη του καθρέπτη” και “Περιορισμένη ορατότητα”. Τρία κομμάτια που συνολικά, αποτυπώνουν με εύστροφο τρόπο τις ιδιάζουσες σκοτεινοφερείς τάσεις του συγκροτήματος. Θα χρειαστούν τρία χρόνια περίπου (1988) μέχρι το σχήμα να εκδόσει το πρώτο μεγάλο ολοκληρωμένο του έργο ονόματι “Tin invaders”. Δύο ακόμη ολοκληρωμένα έργα θα ακολουθήσουν τις επόμενες δύο δεκαετίες. Πιο συγκεκριμένα, το 1995 πραγματοποιείται η έκδοση του άλμπουμ “Το ευρετήριο των συμπτώσεων” ενώ το 2006 η έκδοση του έργου “Drop in / Drop out”. Τέλος, το 2011 εμφανίζεται μία πρόσθετη μουσική περιπλάνηση του σχήματος και σε συνεργασία με τον μουσικό καλλιτέχνη Philippe Petit ονόματι “The red giant meets the white dwarf”.
Η παρούσα έκδοση συλλέγει στις τάξεις της αυτές τις πρώτες ιστορικής σημασίας και ιδιαίτερης έμπνευσης συνθέσεις των Κεφάλαιο 24 πλέον δύο μέχρι τώρα ανέκδοτα κομμάτια, τα “Ο Μάης δεν θα’ρθει” και “Φυτώριο κεραιών”, τα οποία αναδύονται στην εκδοτική επιφάνεια για πρώτη φορά μετά από σχεδόν τρεις δεκαετίες. Μάλιστα, τα κομμάτια αυτά με αριστοτεχνικό, εργαλειακό τρόπο έρχονται ενορχηστρωτικά να αναδείξουν πρόσθετες πτυχές του σχήματος ως πινελιές λάμψης σε ένα συνολικά ατμοσφαιρικά αποδιδόμενο μουσικό ορίζοντα. Κυκλοφορεί στην περιορισμένη έκδοση 321 αριθμημένων αντιτύπων βινυλίου μπλε διαφανούς χρώματος.

Το Ψυγείο Ψυγείο “Το Ψυγείο Ψυγείο” Lp (eirme 02)

ipervasi cover

Σχήμα διαμορφωμένο στα τέλη της δεκαετίας του ’80, οι Ψυγείο Ψυγείο μέσα από τον ορμέμφυτο δυναμισμό τους συνέβαλλαν στη σταδιακή ηχητική διαμόρφωση της Βορειοδυτικής Ελληνικής υπόγειας σκηνής (Ιωάννινα, Ήπειρος). Η εμφάνιση του πρώτου ολοκληρωμένου τους έργου πραγματοποιείται το 1990 με το ομότιτλο άλμπουμ στην μουσική ετικέτα Μετά την Αιωνιότητα που δημιουργήθηκε αποκλειστικά για να υιοθετηθεί δισκοεταιρικά η τοτινή κυκλοφορία. Δύο χρόνια αργότερα κυκλοφορούν δύο πρόσθετα κομμάτια, τα “Με αυταπάρνηση” και “Σκότωσέ με με τα κέρατά σου”, στα πλαίσια της συλλογής “Fragmenta V” του γνωστού fanzine της εποχής Στη Σκιά του Β-23. Tην επόμενη χρονιά (1993) κυκλοφορεί το δεύτερο και τελευταίο άλμπουμ του συγκροτήματος με τον τίτλο “Εμπιστοσύνη”, ένα έργο το οποίο συμπεριέλαβε και τις δύο προαναφερόμενες συνθέσεις της Fragmenta V. Εν τέλει, οι Ψυγείο Ψυγείο αποφάσισαν τη διάλυση του σχήματος το 1994.

Η παρούσα έκδοση αποτελεί την επανακυκλοφορία του πρώτου μουσικού έργου της μπάντας σχεδόν δυόμιση δεκαετίες αργότερα. Ένα ιδιαίτερο έργο που κατά βάση αποτελεί ώριμο σύμφυρμα επιμέρους αλληλένδετων τάσεων πανκ, ηλεκτρονικού συνθετισμού, εναλλακτικής μουσικής και όλα αυτά εξαίσια περιβεβλημένα με μία στιχουργική και ηχητική ψυχεδελική αίσθηση. Η συνεχώς αιφνίδια εισαγωγή, επανεισαγωγή, συνέχεια και επανασυνέχεια στον αλλόκοτο, μυστηριώδη κόσμο της μπάντας συμβαίνει με το σύνολο των κομματιών που εμμένουν σε μία δέσμευση καθώς ο ακροατής προσπαθεί να λύσει ένα μουσικό παίγνιο. Πέρα από τα καταιγιστικά κρουστά και τις εμφατικές κιθαριστικές δίνες, κύριος γνώμονας τα αλλόφρονα synth η ορμή των οποίων μας καταιγίζει δίχως συστολή καθ’όλη τη διάρκεια του άλμπουμ. Όλη η παρεχόμενη γκάμα συνθέσεων: “Στο πίσω μέρος της Ανάσας”, “Ο σκελετός της Ιουλιέτας”, “Ανθρωποθυσίες”, “Ο κρίκος”, “Αλαμπάμα”, “Καρχαρίας” ,“Με τα σπαθιά κρυμμένα στους πνεύμονες”, “Τραγούδι για σκύλους και ελικόπτερα” και τέλος το“Ακολούθησέ με”. Καθαρά δείγματα καλλιτεχνικής ανησυχίας, αγνά αποτυπώματα μίας καλλιτεχνικής εμπροσθοφυλακής που αναμένει την μετάδοση του περιεχομένου της. Κυκλοφορεί στην περιορισμένη έκδοση 326 αριθμημένων αντιτύπων βινυλίου μαύρου χρώματος.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s